تیرتاج - زیورآلات سنتی ایران

وبلاگی در باب زیورآلات سنتی کشور عزیزمان ایران

تیرتاج - زیورآلات سنتی ایران

وبلاگی در باب زیورآلات سنتی کشور عزیزمان ایران



فرهنگ و سنت در سرزمین ما ایرانیان متنوع و غنی است. فرهنگ‌هایی که در طی زمان و گذشت قرن‌ها پی ریزی شده‌اند. با پیش آمدن انقلاب صنعتی و تولید کالاها و مواد مصرفی در مقیاس بزرگ، رفته رفته تفاوت‌های فرهنگی رنگ باخته، درهم ادغام شده و صورتی یکسان به خود گرفتند.
پیش از انقلاب صنعتی، کالاها سفارشی ساخته می‌شدند. یعنی هر کس بنا به نیاز خود به خیاط، کفاش و ... مراجعه می‌کرد و در ازای آن کالاهای دیگر مانند گندم، فلزات و سنگ‌های قیمتی را به استاد کار پرداخت می‌کرد.
با پیشرفت دانش بشر و  وقوع انقلاب تکنولوژیک، تجارت و کسب و کار دچار تحول شد. پول و اسکناس جای مبادله کالا به کالا را گرفت و حالا از اسکناس هم گذر کرده و به عددی درون کامپیوترها و موبایل‌های ما تبدیل شده‌اند. مفهوم دهکده‌ی جهانی به منزله‌ی حذف مرزهاست که با پیدایش اینترنت میسر شد. دیگر شما از هر کجای دنیا می‌توانید هر کالا یا خدماتی را از هر گوشه‌ی دیگر دنیا بخرید و هزینه‌اش را در لحظه و بدون هیچ مراجعه‌ی حضوری پرداخت کنید.
فروشگاه‌ها دیگر فقط فیزیکی نیستند. تعداد بسیار زیادی فروشگاه‌ اینترنتی راه اندازی شده‌اند که بعضی تا چند هزار نفر پرسنل دارند و بعضی دیگر بسیار کوچک و تخصصی ترند. در ایران نیز فروشگاه‌هایی مانند دیجی کالا و این اواخر بامیلو بخش عمده‌ای از بازار آنلاین را به تسخیر درآورده‌اند. در کنار این مجموعه‌های عظیم، فروشگاه‌هایی مانند تیرتاج شکل گرفته‌اند که بر موضوعاتی خاص متمرکزند.
زیورآلات ( مانند گردنبند و دستبند ) به خاطر چالش‌های بیشتری که در عرضه آن از طریق اینترنت وجود دارد، کم‌تر مورد توجه قرار گرفته‌است. اما با سرعت پیشرفت در زمینه‌های مختلف تکنولوژی انتظار می‌رود که تا یک دهه‌ی دیگر بخش قابل توجهی از مبادلات این نوع کالاها نیز از طریق اینترنت صورت پذیرد.

همزمان می‌توانید از این مدل دستبند زیبا نیز دیدن کنید و بیشتر با فضای وبسایت ما آشنا شوید.